25 nov 2008

Navelbreuk(en)

Precies op de verjaardag van die rare man met die schimmel tussen z'n benen waarmee hij ook nog over daken loopt, ga ik op bezoek bij een man (zeer waarschijnlijk) zónder schimmel: m'n behandelend chirug.
Het is dan precies 14 maanden geleden na de hersteloperatie van m'n stoma.
Lezers die onze blog nog niet zo lang volgen zullen nu denken: een stoma?? Dat ook nog?
Ja, Dat ook nog en daarbij, om het geheel compleet te maken, ook nog enkele navelbreuken.
De stoma is in oktober 2007 succesvol verwijderd. Na anderhalf jaar kon ik eindelijk op het toilet weer rustig een krant lezen in plaats van het gepruts met die stoma. Heerlijk :)
Tijdens die hersteloperatie werd in het kader van 2 halen 1 betalen ook mijn (inmiddels 2e) navelbreuk gerepareerd. Alles verliep pico bello tot m'n eerste flinke hoestbui. KRAK! en daar was de breuk weer. :(
Sindsdien is het er niet fraaier op geworden. Een en al rare bubbels van.......Ja, van wat eigenlijk.
Ik vermoed een combinatie van huid, buikvlies en darmdelen, maar zeker weet ik het eigenlijk niet. Wat ik wel weet is, dat mijn adonis-gehalte er niet beter op is geworden. En-ik-was-me-daar-toch-een-knappe-vent-zeg!!......Tja, niets meer van over. Arme Marlies :(
Maar zij valt gelukkig op een sympathiek karakter en dat is gelukkig nog ongeschonden...

Inmiddels heeft die navelbreuk zodanige vormen aangenomen dat het tijd wordt om met m'n chirurg te overleggen of er nog mogelijkheden zijn om dit euvel definitief te verhelpen. Twee keer zijn de reparaties nu gesneuveld. Nu is het op die manier genoeg geweest en tijd voor iets anders. 'k Ben benieuwd welke mogelijkheden er zijn en...óók niet onbelangrijk.....of die eventuele mogelijkheid door m'n zorgverzekeraar wordt vergoed. Wordt vervolgd.

Wel spannend allemaal!

Geen opmerkingen: